Diabeł tkwi w szczegółach

Podczas roboczych wizyt u klientów (oczywiście jeśli jest na to czas), dodatkowo zwracam uwagę na kilka istotnych kwestii. Przykładowo:

Czy wentylacja działa prawidłowo – jeśli nie to wskazuje możliwe przyczyny. Najczęściej jest to brak nawiewników w oknach lub nieocieplone kominy wywiewne.

Czy instalacja wody użytkowej posiada ochronę przed uderzeniami hydraulicznymi z zewnątrz oraz czy występują inne ważne elementy takie jak np. zawór antyskażeniowy. 

Czy ogrzewanie podłogowe jest wyregulowane prawidłowo. Pętle podłogówki mają różną długość co wiąże się z różnym oporami. W tych krótszych wody jest mniej więc pompa tłoczy w nich wodę szybciej niż tych najdłuższych. Z tego powodu błędem jest brak zaworów regulujących lub ich zła nastawa.

Przepływy w grzejnikach oraz ich zapowietrzenie. Czasem jedno z pomieszczeń jest znacznie wychłodzone od pozostałych. Jedną z przyczyn może być właśnie zła regulacja kryz w grzejnikach panelowych. 

Czy kocioł grzewczy posiada ochronę przed zimną temperaturą powrotu. Jeśli nie to tłumaczę dlaczego to takie ważne (znacznie skraca jego żywotność kotła).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button